Reklamy sú všade okolo nás. Sprevádzajú nás v televízii, rádiu, na internete a dokonca aj v bežnom živote. Mnohé z nich sa snažia zaujať rôznymi spôsobmi – vtipnými scénkami, vizuálnymi efektami, ale aj chytľavou hudbou. A práve hudba zohráva v reklamáchDM drogerie Markt dlhodobo kľúčovú úlohu. Ak ste sa niekedy pristihli pri tom, že si pospevujete melódiu z reklamy DM a premýšľate, kto je interpretom tohto chytľavého songu, nie ste sami. Otázka "Kto spieva v reklame DM?" patrí medzi tie, ktoré sa na internete objavujú veľmi často.
Pre tých, ktorí hľadajú priamu odpoveď, je tu jasná informácia: speváčkou, ktorej hlas znie v aktuálnej kampani DM "Zde jsem človekom, zde nakupujem", jeLisa a pieseň, ktorú spieva, sa volá"Colors Glow". Táto pieseň bola vytvorená špeciálne pre potreby reklamnej kampane DM a dokonale vystihuje jej posolstvo. Jej príjemná melódia a pozitívny text majú za úlohu osloviť zákazníkov a spojiť značku DM s pocitmi individuality, radosti a pohody.
Je dôležité zdôrazniť, že DM drogerie Markt nie je v používaní hudby v reklamách žiadnym nováčikom. Už v minulosti sa v ich spotov používali rôzne hudobné diela, ktoré sa často stali hitmi a zanechali v pamäti divákov silnú stopu. Spomeňme napríklad staršie kampane s chytľavými melódiami, ktoré si mnohí pamätajú dodnes. Avšak, kým v minulosti sa DM často spoliehalo na licencované skladby, v posledných rokoch sa čoraz viac zameriava na originálnu hudbu, vytvorenú priamo pre ich reklamné účely. Pieseň "Colors Glow" od Lisy je toho skvelým príkladom.
Výber interpreta a konkrétnej piesne pre reklamnú kampaň nie je nikdy náhodný. V pozadí stojí rozsiahla stratégia a analýza toho, aký dojem má reklama vyvolať a aké hodnoty má značka reprezentovať. V prípade kampane "Zde jsem človekom, zde nakupujem" je zrejmé, že DM chcelo osloviť široké spektrum zákazníkov a zdôrazniť individualitu každého z nich. Pieseň "Colors Glow" s jej optimistickým a povzbudzujúcim charakterom sa k tomuto posolstvu ideálne hodí.
Hlas Lisy je svieži, moderný a zároveň príjemný na počúvanie. Nenútene zapadá do vizuálneho štýlu reklamy a dotvára celkový pozitívny dojem zo spotu. Text piesne, hoci priamo nehovorí o produktoch DM, evokuje pocity radosti, sebavyjadrenia a slobody, ktoré sú v súlade s filozofiou značky. Použitie originálnej piesne tiež dodáva kampani punc originality a exkluzivity. Zákazník má pocit, že DM investuje do kvalitnej a prepracovanej reklamy, ktorá nie je len o predaji produktov, ale aj o vytvorení pozitívneho vzťahu so zákazníkom.
Výber Lisy, ktorá nie je masovo známa popová hviezda, zapadá do aktuálneho trendu v reklamnom priemysle. Čoraz viac značiek sa totiž obracia k menej známym, často začínajúcim interpretom, aby dodali svojim reklamám sviežosť a autenticitu. Tento prístup má hneď niekoľko výhod.
Po prvé, použitie hudby od menej známeho umelca môže byťfinančne výhodnejšie ako licencovanie skladby od zavedenej hviezdy. Rozpočty na reklamné kampane sú síce často vysoké, ale optimalizácia nákladov je vždy dôležitá. Investícia do originálnej hudby od začínajúceho umelca môže byť v konečnom dôsledku efektívnejšia ako nákup licencie na drahý hit.
Po druhé, menej známi interpreti prinášajú do reklamynový, neopozeraný zvuk. Ich hudba nie je spojená s inými značkami alebo produktmi, čo umožňuje vytvoriť silnejšiu asociáciu medzi skladbou a reklamovanou značkou. Divák nemá pocit, že počuje ohranú pesničku, ale vníma ju ako niečo nové a svieže.
Po tretie, pre menej známych umelcov je reklamaskvelou príležitosťou na zviditeľnenie. Účasť v úspešnej reklamnej kampani môže ich kariéru výrazne posunúť dopredu a získať im nových fanúšikov. Pre značku DM to môže byť vnímané ako podpora mladej a talentovanej tvorby, čo pridáva k jej imidžu pozitívny rozmer.
V neposlednom rade, použitie menej známeho interpreta môže pôsobiťautentickejšie a menej komerčne. Divák môže mať pocit, že hudba v reklame nie je len kalkulovaným marketingovým ťahom, ale že skutočne odráža hodnoty značky a jej snahu osloviť zákazníka na emocionálnej úrovni.
DM drogerie Markt si dlhodobo uvedomuje silu hudby v reklamnom priemysle. Hudba nie je v ich reklamách len doplnkom, alekľúčovým prvkom komunikačnej stratégie. Dobre zvolená hudba dokáže reklamu nielen zatraktívniť, ale aj posilniť jej posolstvo, zvýšiť zapamätateľnosť značky a vyvolať u divákov požadované emócie.
Hudba v reklamách DM často nie je len obyčajným soundtrackom, alerozpráva príbeh. Dotvára atmosféru spotu, podčiarkuje emócie postáv a pomáha divákovi stotožniť sa s reklamným posolstvom. V prípade kampane "Zde jsem človekom, zde nakupujem" hudba pomáha vytvoriť pocit inkluzivity a oslavuje individualitu každého zákazníka. Melódia "Colors Glow" je optimistická, povzbudzujúca a evokuje pozitívne emócie, ktoré sú spojené s nákupom v DM.
Okrem emocionálneho pôsobenia má hudba v reklamách DM ajpraktický marketingový efekt. Chytľavá melódia sa ľahko zapamätá a zostáva v mysli diváka aj po skončení reklamy. Pri ďalšej návšteve DM si zákazník môže podvedome spomenúť na príjemnú hudbu z reklamy a spojiť si značku s pozitívnymi pocitmi. To môže v konečnom dôsledku ovplyvniť jeho nákupné rozhodnutie.
Psychológia hudby v reklame je rozsiahla a dobre preskúmaná oblasť. Výskumy preukázali, že hudba mávýrazný vplyv na spotrebiteľské správanie. Dokáže ovplyvniť náladu, emócie, pozornosť a v konečnom dôsledku aj nákupné rozhodnutia.
Pozitívna hudba dokáže navodiť príjemnú atmosféru a vyvolať u divákov pozitívne emócie spojené s reklamovanou značkou. To môže viesť k zvýšenej ochote nakupovať produkty danej značky a k lojalite zákazníkov. Naopak,nevhodne zvolená hudba môže reklamu znehodnotiť a odradiť potenciálnych zákazníkov.
Tempo hudby tiež zohráva dôležitú úlohu. Rýchlejšia hudba môže navodiť pocit energie a dynamiky, zatiaľ čo pomalšia hudba môže pôsobiť relaxačne a upokojujúco. Výber tempa hudby by mal byť v súlade s posolstvom reklamy a s cieľovou skupinou zákazníkov.
Známosť hudby je ďalším faktorom, ktorý treba brať do úvahy. Použitie známej piesne môže reklamu zatraktívniť a upútať pozornosť divákov. Avšak, existuje aj riziko, že známa pieseň prebije reklamné posolstvo a divák si zapamätá skôr pieseň ako samotnú značku. Preto je dôležité nájsť správnu rovnováhu a zvoliť hudbu, ktorá bude reklamu dopĺňať a posilňovať, nie prebíjať.
V kontexte DM reklamy s piesňou "Colors Glow" je zrejmé, že cieľom bolo vytvoriťpozitívny a príjemný dojem. Hudba je optimistická, chytľavá a ľahko zapamätateľná. Spolu s vizuálnym spracovaním reklamy vytvára celistvý a harmonický dojem, ktorý má za úlohu osloviť široké spektrum zákazníkov a posilniť pozitívny imidž značky DM drogerie Markt.
Výber hudby v reklame nie je len marketingovým rozhodnutím, ale ajodrazom aktuálnych kultúrnych a spoločenských trendov. Reklamné agentúry a značky pozorne sledujú hudobnú scénu a snažia sa využiť hudbu, ktorá je v danom období populárna a rezonuje s cieľovou skupinou zákazníkov.
V posledných rokoch môžeme pozorovaťtrend návratu k autenticite a originalite. Spotrebitelia sú čoraz kritickejší voči masovo vyrábanej popovej hudbe a hľadajú niečo nové, svieže a neopozerané. Preto sa čoraz viac značiek obracia k menej známym, nezávislým umelcom a k originálnej hudbe, vytvorenej špeciálne pre reklamné účely.
Použitie Lisy a piesne "Colors Glow" v reklame DM môže byť vnímané akoodraz tohto trendu. Lisa nie je masovo známa popová hviezda, ale jej hudba má svieži a moderný zvuk, ktorý oslovuje mladšiu generáciu zákazníkov. Pieseň "Colors Glow" je originálna skladba, vytvorená pre DM, čo dodáva kampani punc exkluzivity a autenticity.
Okrem toho, výber hudby v reklame môže odrážať ajširšie spoločenské hodnoty. Ak reklama propaguje napríklad ekologické produkty, môže použiť hudbu s prírodnými motívmi alebo hudbu od umelcov, ktorí sa angažujú v ochrane životného prostredia. Ak reklama propaguje produkty pre aktívny životný štýl, môže použiť energickú a dynamickú hudbu.
V prípade DM reklamy s piesňou "Colors Glow" môžeme vnímať ako odrazdôrazu na individualitu a sebavyjadrenie, ktoré sú v súčasnej spoločnosti čoraz dôležitejšie. Reklamná kampaň "Zde jsem človekom, zde nakupujem" oslavuje individualitu každého zákazníka a hudba "Colors Glow" s jej optimistickým a povzbudzujúcim charakterom toto posolstvo dokonale podčiarkuje.
Na záver, hoci otázka "Kto spieva v reklame DM?" má jednoduchú odpoveď – je to Lisa s piesňou "Colors Glow" – téma hudby v reklame DM je oveľa komplexnejšia a zahŕňa v sebe marketingové stratégie, psychológiu spotrebiteľského správania, kultúrne trendy a spoločenské hodnoty. Hudba v reklamách DM nie je len príjemným zvukom v pozadí, aledôležitým komunikačným nástrojom, ktorý pomáha značke budovať vzťah so zákazníkmi a posilňovať jej imidž na trhu.
tags: #Spieva