Peter Schredl, známy predovšetkým pod prezývkou "Koňýk", je výraznou osobnosťou slovenskej punk rockovej scény. Jeho meno je neoddeliteľne spojené so skupinou Zóna A, ktorú v roku 1984 spoluzakladal a v ktorej pôsobí ako spevák a líder dodnes. Jeho život a tvorba sú zrkadlom vývoja punk rocku na Slovensku, od undergroundových začiatkov až po súčasnosť.
Zóna A vznikla v Bratislave v roku 1984. Jej zakladajúci členovia, Peter "Koňýk" Schredl a Jaro "Leďo" Lederleitner, sa predtým stretli v punkovej skupine Paradox. K nim sa pridali Petr "Ozi" Hurtig (bicie), Sveťo Korbel (gitara) a Braňo Alex (basová gitara), ktorí mali skúsenosti z iných punkových formácií, ako napríklad Ex-Tip. Názov skupiny Zóna A vznikol z dôvodu zrušeného koncertu, ktorý sa mal konať 15.6. a konal sa v mieste nazvanom Zóna A.
Hudobný štýl Zóny A bol od začiatku ovplyvnený britským punk rockom konca 70. rokov. Charakterizuje ho jednoduchosť, energia, priamočiarosť a často aj provokatívne texty. Koňýkov spev, plný energie a rebélie, sa stal poznávacím znamením skupiny. Texty piesní Zóny A sa dotýkali sociálnych problémov, politickej situácie, ale aj osobných frustrácií a pocitov mladých ľudí vtedajšej doby.
Zóna A má na svojom konte niekoľko albumov a singlov, ktoré sa stali kultovými medzi fanúšikmi punk rocku na Slovensku a v Česku. Medzi najznámejšie patria:
Okrem štúdiových albumov Zóna A vydala aj niekoľko živých nahrávok a kompilácií, ktoré dokumentujú jej energické koncerty a popularitu u fanúšikov.
Peter "Koňýk" Schredl nie je len spevákom Zóny A, ale aj výraznou osobnosťou slovenskej kultúrnej scény. Jeho názory, postoje a vystupovanie často vyvolávajú diskusie a kontroverzie. Je známy svojou priamočiarosťou, otvorenosťou a nekompromisným postojom k rôznym spoločenským a politickým otázkam.
V posledných rokoch sa Koňýk stal terčom kritiky za svoje sympatie k niektorým politickým stranám a hnutiam, ktoré sú považované za extrémistické. Jeho fotografie s Marianom Kotlebom, lídrom ĽSNS, vyvolali vlnu negatívnych reakcií zo strany fanúšikov a verejnosti. Tieto udalosti vyvolali diskusiu o tom, či by mali byť umelci zodpovední za svoje politické názory a či by mali byť ich umelecké diela posudzované v kontexte ich politických postojov.
Je dôležité si uvedomiť, že Koňýkove politické názory sú jeho súkromnou záležitosťou a nemusia nutne odrážať názory všetkých členov skupiny Zóna A. Je však tiež dôležité, aby umelci boli vedomí vplyvu, ktorý majú na svojich fanúšikov a aby si uvedomovali, že ich verejné vyjadrenia môžu mať dopad na ich kariéru a reputáciu.
Napriek kontroverziám a politickým názorom Petra "Koňýka" Schredla, Zóna A zohrala významnú úlohu vo vývoji slovenskej punk rockovej scény. Skupina ovplyvnila mnoho mladých hudobníkov a inšpirovala ich k tvorbe vlastnej hudby. Jej piesne sa stali soundtrackom pre generáciu, ktorá hľadala slobodu, rebelovala proti systému a chcela vyjadriť svoje názory a pocity.
Odkaz Zóny A a Petra "Koňýka" Schredla spočíva v ich nekompromisnom postoji, energii a autenticite. Ich hudba je stále aktuálna a oslovuje nové generácie fanúšikov, ktorí oceňujú ich priamočiarosť, úprimnosť a schopnosť vyjadriť to, čo si mnohí iní netrúfajú povedať nahlas.
Zóna A aktívne koncertuje a vydáva nové albumy. Peter "Koňýk" Schredl sa okrem hudby venuje aj iným aktivitám, ako napríklad distribúcii punkových platní. Skupina si zachovala svoju popularitu a stále patrí medzi najvýznamnejšie mená slovenskej punk rockovej scény. Napriek meniacim sa trendom a novým hudobným žánrom, Zóna A zostáva verná svojim koreňom a naďalej prináša fanúšikom energický a autentický punk rock.
Budúcnosť Zóny A a Petra "Koňýka" Schredla je neistá, ale jedno je isté: ich odkaz v slovenskej hudobnej histórii zostane nezmazateľný. Ich hudba bude aj naďalej oslovovať a inšpirovať generácie fanúšikov, ktorí oceňujú ich priamočiarosť, úprimnosť a schopnosť vyjadriť to, čo si mnohí iní netrúfajú povedať nahlas.