V dynamickom svete reklamy a marketingu sa značky neustále snažia nájsť spôsoby, ako osloviť svoje cieľové publikum a vytvoriť si trvalé miesto v ich mysliach. Jedným z najúčinnejších nástrojov v tomto úsilí je využitie hudby. Hudba má jedinečnú schopnosť vyvolávať emócie, spúšťať spomienky a vytvárať silné asociácie so značkou. Slovenská sporiteľňa, významná finančná inštitúcia na Slovensku, si túto silu hudby uvedomuje a majstrovsky ju využíva vo svojich reklamných kampaniach. Konkrétne, v jednej z jej kampaní zameraných na pôžičky zohrala kľúčovú úlohu pieseň, ktorá je pre mnohých Slovákov ikonická a hlboko zakorenená v ich kultúrnom povedomí.
Tou piesňou nie je nič iné ako"Našou krajinou" od obľúbenej slovenskej skupinyPara. Táto skladba, známa svojou chytľavou melódiou, úprimným textom oslavujúcim krásy Slovenska a pozitívnou energiou, sa stala ústredným motívom komunikačnej kampane Slovenskej sporiteľne. Výber tejto piesne nebol náhodný. Slovenská sporiteľňa si ju vybrala s cieľom posilniť emocionálne prepojenie so svojimi klientmi a zdôrazniť hodnoty, ktoré sú pre ňu dôležité – lokálnosť, národnú identitu a pozitívny pohľad na budúcnosť Slovenska.
Použitie piesne "Našou krajinou" v reklamnej kampani na pôžičky bolo strategickým ťahom, ktorý mal hneď niekoľko cieľov. V prvom rade,pieseň je sama o sebe veľmi populárna a pozitívne vnímaná širokou verejnosťou na Slovensku. Skupina Para má dlhoročnú históriu a silnú fanúšikovskú základňu, a ich piesne sú často spájané s pozitívnymi emóciami a pocitom spolupatričnosti. Využitím tejto piesne v reklame sa Slovenská sporiteľňa okamžite spája s týmito pozitívnymi asociáciami.
Po druhé,text piesne "Našou krajinou" je tematicky veľmi relevantný pre posolstvo kampane. Pieseň oslavuje krásu Slovenska, jeho prírodu a kultúru, a vyjadruje hrdosť na našu krajinu. V kontexte kampane na pôžičky od Slovenskej sporiteľne sa táto oslava domova a národnej identity prepája s myšlienkou podpory slovenských občanov a ich snahy budovať si budúcnosť práve na Slovensku. Pôžička v tomto kontexte nie je len finančný produkt, ale aj nástroj na dosiahnutie osobných a rodinných cieľov v domácom prostredí.
Po tretie,melódia piesne je chytľavá a ľahko zapamätateľná. To zaručuje, že sa reklama s touto piesňou ľahko dostane do povedomia divákov a poslucháčov. Opakované počúvanie piesne v reklamných spotoch a iných formách marketingovej komunikácie vedie k vytvoreniu silnej zvukovej identity pre kampaň a pre samotnú Slovenskú sporiteľňu. Melódia sa stáva akýmsi "zvukovým logom", ktoré si ľudia automaticky spájajú s touto značkou.
Reklamná kampaň, v ktorej bola pieseň "Našou krajinou" použitá, bola súčasťou širšieho komunikačného konceptu Slovenskej sporiteľne s názvom"Budúcnosť je vaša". Tento koncept sa zameral na témuodlivu mozgov mladých ľudí zo Slovenska a snažil sa inšpirovať k návratu domov a k budovaniu budúcnosti na Slovensku. Kampaň bola spustená v čase, keď bol odliv mladých, vzdelaných ľudí do zahraničia pálčivým problémom pre Slovensko, a Slovenská sporiteľňa sa rozhodla aktívne sa k tejto téme postaviť.
Koncept "Budúcnosť je vaša" bol komplexný a viacvrstvový. Okrem reklamných spotov s piesňou "Našou krajinou" zahŕňal ajunikátnu microsite www.buducnostjevasa.sk, ktorá slúžila ako centrálny bod kampane. Na tejto microsite Slovenská sporiteľňa v spolupráci s partnermi ako Growni, Profesia a Innovate Slovakiaintegrovala rôznorodé inšpirácie pre návrat domov. Návštevníci stránky mohli nájsť napríklad aktuálne pracovné ponuky na Slovensku, informácie o možnostiach podnikania a inovácií, a inšpiratívne príbehy Slovákov, ktorí sa úspešne vrátili domov.
Kampaň "Budúcnosť je vaša" nebola zameraná len na podporu návratu mladých ľudí, ale aj napodporu slovenského podnikateľského prostredia a inovácií. Slovenská sporiteľňa v rámci tejto kampane predstavila ajunikátny program zameraný na podporu a financovanie slovenských startupov. Týmto krokom banka ukázala, že jej záleží nielen na individuálnych klientoch, ale aj na rozvoji celého slovenského hospodárstva a na vytváraní príležitostí pre mladých ľudí priamo na Slovensku.
Výber piesne "Našou krajinou" pre kampaň "Budúcnosť je vaša" bol veľmi premyslený a strategický. Okrem už spomínanej popularity a pozitívnych asociácií s piesňou existujú aj ďalšie dôvody, prečo bola táto skladba ideálnou voľbou pre komunikačné ciele Slovenskej sporiteľne.
Univerzálnosť a nadčasovosť piesne: "Našou krajinou" nie je pieseň, ktorá by bola aktuálna len v určitom období alebo pre určitú vekovú skupinu. Jej téma lásky k domovu a národnej hrdosti je univerzálna a oslovuje ľudí naprieč generáciami. Pieseň je známa a obľúbená už dlhšiu dobu, a preto má pre mnohých Slovákov sentimentálnu hodnotu a evokuje spomienky na rôzne životné obdobia. Táto nadčasovosť a univerzálnosť robí pieseň ideálnou pre dlhodobú kampaň, ktorá má osloviť široké spektrum ľudí.
Pozitívny a optimistický tón: Pieseň "Našou krajinou" je charakteristická svojím pozitívnym a optimistickým tónom. Melódia je energická a chytľavá, text je povzbudzujúci a plný nádeje. Tento pozitívny tón sa dokonale hodí k posolstvu kampane "Budúcnosť je vaša", ktorá sa snaží inšpirovať k pozitívnej zmene a k viere v lepšiu budúcnosť Slovenska. V kontexte finančných služieb, ktoré môžu byť pre niektorých ľudí spojené so stresom a obavami, je pozitívny a optimistický tón reklamy veľmi dôležitý pre vytvorenie príjemnej asociácie so značkou.
Lokálny a národný charakter: Ako už názov napovedá, pieseň "Našou krajinou" je hlboko zakorenená v slovenskom prostredí a vyjadruje lásku k Slovensku. Pre Slovenskú sporiteľňu, ktorá je tradičnou slovenskou bankou s dlhou históriou, je zdôrazňovanie lokálnosti a národnej identity veľmi dôležité. Použitie piesne s takýmto silným národným charakterom posilňuje imidž banky ako domácej inštitúcie, ktorá rozumie potrebám slovenských občanov a je s nimi emocionálne prepojená.
Úspech kampane "Budúcnosť je vaša" a efektívne využitie piesne "Našou krajinou" boli výsledkom práce talentovaného kreatívneho tímu.Kreatívnu agentúru Zaraguza si Slovenská sporiteľňa vybrala ako partnera pre realizáciu tejto kampane. Creative Directors kampane boliOndrej Kořínek a Martin Ondrušek, ktorí zodpovedali za celkovú kreatívnu koncepciu a vizuálnu stránku kampane. Strategické vedenie kampane mali na starostiPavol Minár a Patrícia Reichová, ktorí sa zamerali na definovanie cieľovej skupiny, posolstva a komunikačných kanálov. Art Direction kampane bol v rukáchMartina Ondrušeka a Andreja Nemčeka, ktorí sa starali o vizuálnu identitu a estetickú stránku všetkých marketingových materiálov.
Slovenská sporiteľňa pod vedenímDáše Juríkovej, riaditeľky stratégie a rozvoja brandu, aktívne spolupracovala s agentúrou Zaraguza na príprave a realizácii kampane.Prípravy kampane trvali približne osem mesiacov, čo svedčí o dôkladnosti a komplexnosti prípravného procesu. Výsledkom tejto spolupráce bol poloanimovaný TV spot, ktorý bol prvýkrát použitý v komunikácii Slovenskej sporiteľne, a ktorý efektívne kombinoval vizuálne prvky s piesňou "Našou krajinou" a posolstvom kampane.
Kampaň "Budúcnosť je vaša" s piesňou "Našou krajinou" bola súčasťou širšieho posunu v komunikačnej stratégii Slovenskej sporiteľne. Už v roku 2019 sa Slovenská sporiteľňa rozhodlaprestať využívať vonkajšiu reklamu, ako sú bilbordy a citylighty, a nahradiť juumením a hodnotovou komunikáciou. Toto rozhodnutie bolo odvážne a inovatívne, a ukázalo, že Slovenská sporiteľňa sa chce odlíšiť od tradičného reklamného prístupu a zamerať sa na hlbšie a zmysluplnejšie prepojenie so svojimi klientmi.
Namiesto masívnej vonkajšej reklamy sa Slovenská sporiteľňa začala sústrediť napodporu kultúry a umenia, a na komunikáciu hodnôt, ktoré sú pre ňu dôležité, ako súzodpovednosť, inovácie a lokálnosť. Kampaň "Budúcnosť je vaša" s piesňou "Našou krajinou" bola príkladom tohto nového prístupu. Namiesto priamej propagácie pôžičkových produktov sa kampaň zamerala nadôležitú spoločenskú tému odlivu mozgov a ponúklainšpiráciu a riešenia pre mladých ľudí, ktorí uvažujú o návrate domov. Pôžičky v tomto kontexte boli prezentované ako jeden z nástrojov, ktorý môže ľuďom pomôcť realizovať svoje plány na Slovensku.
Tento posun v komunikačnej stratégii je prejavomzodpovedného prístupu Slovenskej sporiteľne k marketingovej komunikácii. Banka si uvedomuje, že reklama nemusí byť len o predaji produktov, ale aj obudovaní vzťahov s klientmi, o podpore spoločenských hodnôt a o inšpirovaní k pozitívnej zmene. Kampaň "Budúcnosť je vaša" s piesňou "Našou krajinou" je úspešným príkladom tohto prístupu, a ukazuje, ako môže byť reklama nielen efektívna, ale aj zmysluplná a prínosná pre spoločnosť.
Použitie piesne "Našou krajinou" od skupiny Para v kampani Slovenskej sporiteľne na pôžičky bolovýborným príkladom efektívneho využitia hudby v marketingu. Pieseň nie len že prilákala pozornosť a vytvorila pozitívne emócie, ale ajposilnila posolstvo kampane "Budúcnosť je vaša" a zdôraznila hodnoty Slovenskej sporiteľne. Kampaň bola úspešná vďaka premyslenej stratégii, kreatívnemu tímu a odvážnemu posunu v komunikačnej stratégii banky. Slovenská sporiteľňa ukázala, že reklama môže byť nielen o predaji produktov, ale aj o budovaní vzťahov, podpore spoločenských hodnôt a inšpirovaní k pozitívnej zmene. A pieseň "Našou krajinou" sa tak stala nielen titulnou piesňou k pôžičke, ale ajsymbolom pozitívneho pohľadu na budúcnosť Slovenska.
tags: #Piesen