V dynamickom svete reklamy a marketingu sa značky neustále snažia nájsť spôsoby, ako osloviť svoje cieľové publikum a vytvoriť si trvalé miesto v ich mysliach. Jedným z najúčinnejších nástrojov v tomto úsilí je využitie hudby. Hudba má jedinečnú schopnosť vyvolávať emócie, spúšťať spomienky a vytvárať silné asociácie so značkou. Slovenská sporiteľňa, významná finančná inštitúcia na Slovensku, si túto silu hudby uvedomuje a majstrovsky ju využíva vo svojich reklamných kampaniach. Konkrétne, v jednej z jej kampaní zameraných na pôžičky zohrala kľúčovú úlohu pieseň, ktorá je pre mnohých Slovákov ikonická a hlboko zakorenená v ich kultúrnom povedomí.

Pieseň "Našou krajinou" od skupiny Para ako pilier kampane

Tou piesňou nie je nič iné ako"Našou krajinou" od obľúbenej slovenskej skupinyPara. Táto skladba, známa svojou chytľavou melódiou, úprimným textom oslavujúcim krásy Slovenska a pozitívnou energiou, sa stala ústredným motívom komunikačnej kampane Slovenskej sporiteľne. Výber tejto piesne nebol náhodný. Slovenská sporiteľňa si ju vybrala s cieľom posilniť emocionálne prepojenie so svojimi klientmi a zdôrazniť hodnoty, ktoré sú pre ňu dôležité – lokálnosť, národnú identitu a pozitívny pohľad na budúcnosť Slovenska.

Použitie piesne "Našou krajinou" v reklamnej kampani na pôžičky bolo strategickým ťahom, ktorý mal hneď niekoľko cieľov. V prvom rade,pieseň je sama o sebe veľmi populárna a pozitívne vnímaná širokou verejnosťou na Slovensku. Skupina Para má dlhoročnú históriu a silnú fanúšikovskú základňu, a ich piesne sú často spájané s pozitívnymi emóciami a pocitom spolupatričnosti. Využitím tejto piesne v reklame sa Slovenská sporiteľňa okamžite spája s týmito pozitívnymi asociáciami.

Po druhé,text piesne "Našou krajinou" je tematicky veľmi relevantný pre posolstvo kampane. Pieseň oslavuje krásu Slovenska, jeho prírodu a kultúru, a vyjadruje hrdosť na našu krajinu. V kontexte kampane na pôžičky od Slovenskej sporiteľne sa táto oslava domova a národnej identity prepája s myšlienkou podpory slovenských občanov a ich snahy budovať si budúcnosť práve na Slovensku. Pôžička v tomto kontexte nie je len finančný produkt, ale aj nástroj na dosiahnutie osobných a rodinných cieľov v domácom prostredí.

Po tretie,melódia piesne je chytľavá a ľahko zapamätateľná. To zaručuje, že sa reklama s touto piesňou ľahko dostane do povedomia divákov a poslucháčov. Opakované počúvanie piesne v reklamných spotoch a iných formách marketingovej komunikácie vedie k vytvoreniu silnej zvukovej identity pre kampaň a pre samotnú Slovenskú sporiteľňu. Melódia sa stáva akýmsi "zvukovým logom", ktoré si ľudia automaticky spájajú s touto značkou.

Kampaň "Budúcnosť je vaša" a jej širší kontext

Reklamná kampaň, v ktorej bola pieseň "Našou krajinou" použitá, bola súčasťou širšieho komunikačného konceptu Slovenskej sporiteľne s názvom"Budúcnosť je vaša". Tento koncept sa zameral na témuodlivu mozgov mladých ľudí zo Slovenska a snažil sa inšpirovať k návratu domov a k budovaniu budúcnosti na Slovensku. Kampaň bola spustená v čase, keď bol odliv mladých, vzdelaných ľudí do zahraničia pálčivým problémom pre Slovensko, a Slovenská sporiteľňa sa rozhodla aktívne sa k tejto téme postaviť.

Koncept "Budúcnosť je vaša" bol komplexný a viacvrstvový. Okrem reklamných spotov s piesňou "Našou krajinou" zahŕňal ajunikátnu microsite www.buducnostjevasa.sk, ktorá slúžila ako centrálny bod kampane. Na tejto microsite Slovenská sporiteľňa v spolupráci s partnermi ako Growni, Profesia a Innovate Slovakiaintegrovala rôznorodé inšpirácie pre návrat domov. Návštevníci stránky mohli nájsť napríklad aktuálne pracovné ponuky na Slovensku, informácie o možnostiach podnikania a inovácií, a inšpiratívne príbehy Slovákov, ktorí sa úspešne vrátili domov.

Kampaň "Budúcnosť je vaša" nebola zameraná len na podporu návratu mladých ľudí, ale aj napodporu slovenského podnikateľského prostredia a inovácií. Slovenská sporiteľňa v rámci tejto kampane predstavila ajunikátny program zameraný na podporu a financovanie slovenských startupov. Týmto krokom banka ukázala, že jej záleží nielen na individuálnych klientoch, ale aj na rozvoji celého slovenského hospodárstva a na vytváraní príležitostí pre mladých ľudí priamo na Slovensku.

Prečo práve "Našou krajinou"? Analýza výberu piesne

Výber piesne "Našou krajinou" pre kampaň "Budúcnosť je vaša" bol veľmi premyslený a strategický. Okrem už spomínanej popularity a pozitívnych asociácií s piesňou existujú aj ďalšie dôvody, prečo bola táto skladba ideálnou voľbou pre komunikačné ciele Slovenskej sporiteľne.

Univerzálnosť a nadčasovosť piesne: "Našou krajinou" nie je pieseň, ktorá by bola aktuálna len v určitom období alebo pre určitú vekovú skupinu. Jej téma lásky k domovu a národnej hrdosti je univerzálna a oslovuje ľudí naprieč generáciami. Pieseň je známa a obľúbená už dlhšiu dobu, a preto má pre mnohých Slovákov sentimentálnu hodnotu a evokuje spomienky na rôzne životné obdobia. Táto nadčasovosť a univerzálnosť robí pieseň ideálnou pre dlhodobú kampaň, ktorá má osloviť široké spektrum ľudí.

Pozitívny a optimistický tón: Pieseň "Našou krajinou" je charakteristická svojím pozitívnym a optimistickým tónom. Melódia je energická a chytľavá, text je povzbudzujúci a plný nádeje. Tento pozitívny tón sa dokonale hodí k posolstvu kampane "Budúcnosť je vaša", ktorá sa snaží inšpirovať k pozitívnej zmene a k viere v lepšiu budúcnosť Slovenska. V kontexte finančných služieb, ktoré môžu byť pre niektorých ľudí spojené so stresom a obavami, je pozitívny a optimistický tón reklamy veľmi dôležitý pre vytvorenie príjemnej asociácie so značkou.

Lokálny a národný charakter: Ako už názov napovedá, pieseň "Našou krajinou" je hlboko zakorenená v slovenskom prostredí a vyjadruje lásku k Slovensku. Pre Slovenskú sporiteľňu, ktorá je tradičnou slovenskou bankou s dlhou históriou, je zdôrazňovanie lokálnosti a národnej identity veľmi dôležité. Použitie piesne s takýmto silným národným charakterom posilňuje imidž banky ako domácej inštitúcie, ktorá rozumie potrebám slovenských občanov a je s nimi emocionálne prepojená.

Kreatívny tím a realizácia kampane

Úspech kampane "Budúcnosť je vaša" a efektívne využitie piesne "Našou krajinou" boli výsledkom práce talentovaného kreatívneho tímu.Kreatívnu agentúru Zaraguza si Slovenská sporiteľňa vybrala ako partnera pre realizáciu tejto kampane. Creative Directors kampane boliOndrej Kořínek a Martin Ondrušek, ktorí zodpovedali za celkovú kreatívnu koncepciu a vizuálnu stránku kampane. Strategické vedenie kampane mali na starostiPavol Minár a Patrícia Reichová, ktorí sa zamerali na definovanie cieľovej skupiny, posolstva a komunikačných kanálov. Art Direction kampane bol v rukáchMartina Ondrušeka a Andreja Nemčeka, ktorí sa starali o vizuálnu identitu a estetickú stránku všetkých marketingových materiálov.

Slovenská sporiteľňa pod vedenímDáše Juríkovej, riaditeľky stratégie a rozvoja brandu, aktívne spolupracovala s agentúrou Zaraguza na príprave a realizácii kampane.Prípravy kampane trvali približne osem mesiacov, čo svedčí o dôkladnosti a komplexnosti prípravného procesu. Výsledkom tejto spolupráce bol poloanimovaný TV spot, ktorý bol prvýkrát použitý v komunikácii Slovenskej sporiteľne, a ktorý efektívne kombinoval vizuálne prvky s piesňou "Našou krajinou" a posolstvom kampane.

Od vonkajšej reklamy k umeniu a hodnotovej komunikácii

Kampaň "Budúcnosť je vaša" s piesňou "Našou krajinou" bola súčasťou širšieho posunu v komunikačnej stratégii Slovenskej sporiteľne. Už v roku 2019 sa Slovenská sporiteľňa rozhodlaprestať využívať vonkajšiu reklamu, ako sú bilbordy a citylighty, a nahradiť juumením a hodnotovou komunikáciou. Toto rozhodnutie bolo odvážne a inovatívne, a ukázalo, že Slovenská sporiteľňa sa chce odlíšiť od tradičného reklamného prístupu a zamerať sa na hlbšie a zmysluplnejšie prepojenie so svojimi klientmi.

Namiesto masívnej vonkajšej reklamy sa Slovenská sporiteľňa začala sústrediť napodporu kultúry a umenia, a na komunikáciu hodnôt, ktoré sú pre ňu dôležité, ako súzodpovednosť, inovácie a lokálnosť. Kampaň "Budúcnosť je vaša" s piesňou "Našou krajinou" bola príkladom tohto nového prístupu. Namiesto priamej propagácie pôžičkových produktov sa kampaň zamerala nadôležitú spoločenskú tému odlivu mozgov a ponúklainšpiráciu a riešenia pre mladých ľudí, ktorí uvažujú o návrate domov. Pôžičky v tomto kontexte boli prezentované ako jeden z nástrojov, ktorý môže ľuďom pomôcť realizovať svoje plány na Slovensku.

Tento posun v komunikačnej stratégii je prejavomzodpovedného prístupu Slovenskej sporiteľne k marketingovej komunikácii. Banka si uvedomuje, že reklama nemusí byť len o predaji produktov, ale aj obudovaní vzťahov s klientmi, o podpore spoločenských hodnôt a o inšpirovaní k pozitívnej zmene. Kampaň "Budúcnosť je vaša" s piesňou "Našou krajinou" je úspešným príkladom tohto prístupu, a ukazuje, ako môže byť reklama nielen efektívna, ale aj zmysluplná a prínosná pre spoločnosť.

Záver

Použitie piesne "Našou krajinou" od skupiny Para v kampani Slovenskej sporiteľne na pôžičky bolovýborným príkladom efektívneho využitia hudby v marketingu. Pieseň nie len že prilákala pozornosť a vytvorila pozitívne emócie, ale ajposilnila posolstvo kampane "Budúcnosť je vaša" a zdôraznila hodnoty Slovenskej sporiteľne. Kampaň bola úspešná vďaka premyslenej stratégii, kreatívnemu tímu a odvážnemu posunu v komunikačnej stratégii banky. Slovenská sporiteľňa ukázala, že reklama môže byť nielen o predaji produktov, ale aj o budovaní vzťahov, podpore spoločenských hodnôt a inšpirovaní k pozitívnej zmene. A pieseň "Našou krajinou" sa tak stala nielen titulnou piesňou k pôžičke, ale ajsymbolom pozitívneho pohľadu na budúcnosť Slovenska.

tags: #Piesen

Similar pages: